Broen endelig færdig

Skrevet af Kenneth Hjorth Andersen - Fredag, 09 maj 2014.

Så lykkedes det. Et hold bestående af Søren D, Claus, Lykke, Jørgen, Kent og undertegnede fik ordnet det sidste på broen, og knapt var vippen monteret første den første ungersvend afprøvede den. I det hele taget var broen ret overrendt (hvilket nok også har noget at gøre med en vis FB trend der florerer lige p.t.) og iløbet af den første time havde en 4 - 5 stykker taget turen ud i bølgen blå.

Der skal lyde en meget stor tak til dem som var med til at "lukke og slukke" i forbindelse med dette års bro-opsætning. Om et par uger skal den "gås efter" i.f.t. beslag der skal spændes/justeres, når pælene har sat sig rigtig i sandet....

Standerhejsning

Skrevet af - Fredag, 09 maj 2014.

Så er dykkersæsonen officielt sat i gang.

Onsdag d. 7. maj var der standerhejsning (læs udskiftning af flag) i Brinchhjemmet.

Som billederne afslører, var det tiltrængt med et nyt flag efter Allan og Bodils hærgens tidligere på året.

Så nu er der ikke længere nogen undskyldning for at blive hjemme i sofaen når der arrangeres dykkerture.

God dykning!!!

/Bestyrelsen

Dykning d. 20 april 2014

Skrevet af Andreas Holm Andersen - Onsdag, 30 april 2014.

Vi startede alle dagen med at mødes ved garagen kl.9, hvor der kort var en briefing fra Søren Bergh, hvilke type dyk vi skulle tage og hvor vi skulle tage hen, derefter kørte vi i konvoj mod Helsingør nærmere bestemt Trykkerdammen, hvor vi gik ud fra.

Vejret var godt, luften var lun, men vandet var køligt.

Efter en kort briefing igen af Søren Bergh klædte vi om, eleverne i deres våddragter, instruktørerne og profferne i tør...

Bro i bedste IKEA-stil & gummi!

Skrevet af Kenneth Hjorth Andersen - Torsdag, 24 april 2014.

Inden længe skal badebroen igen bygges op til glæde for store og små vandhunde, men som de fleste jo ved alt om, så kom "Bodil" jo forbi og flyttede lidt rundt på det hele. Stranden er væsentligt mere jævn end den nogensinde har været, men til gengæld har hun tilført ca. 30 cm sand, så hele niveauet er blevet hævet på stranden.

Et større hold gjorde igår status over hvad der var "blevet væk" og hvad der evt. var tilkommet og desværre er status at vi har mistet mere til broen end vi har fået andetsteds fra. Overraskende nok er det ikke så galt, som det egentlig så ud, men en mindre mængde af stolper og tværbrædder skal der nu ...

Årets CMAS * elever er færdige

Skrevet af Søren Bergh Jensen - Onsdag, 23 april 2014.

Så er alle årets elever til CMAS * dykkere færdige. Vi siger et stort tillykke til:

• Nicolai
  • Jørgen
  • Andreas
  • Lars
  • Thomas

Sædvanen tro er der uddeling af beviser på årets første grill-aften, der er den 7. maj 2018 kl. 18.00. Se nærmere i kalenderen.

Billede er Nicolai under hans dyk i dag.

...

Det andet åbenvandsdyk for nye elever

Skrevet af Jørgen Nielsen - Tirsdag, 15 april 2014.

Så kom det andet Åbenvandsdyk for de nye” sild i rusen” (de nye elever).

Vi blev tilsagt, at møde ind ved garagen kl. 0900 for oppakning og fastlæggelse af hvor vi skulle hen.

Inde i kalenderen var dykket udlagt til at forgår i Tisvildeleje, og at vi nok skulle have båden med. Så jeg tror at vi allerede der havde sat nogle store tankebobler om, at vi skulle ud med både og den oplevelse det var at blive sejlet ud og dumpet fra en båd.
Men som altid har vi fået af vide, at det er vind og vejr der bestemmer, hvor vi skal hen; ikke vores egne drømme. Det er også det spændende ved at dykke. Det er ikke altid os der be...

Medlemskort

Skrevet af Jakob Johansen - Torsdag, 03 april 2014.

Husk at hente dit medlemskort. Der er vigtige telefonnumre m.m.

Og husk at der ved fremvisning er 15% rabat i Friluftsland i Roskilde (med enkelte undtagelser).

Det ligger på bardisken i klubben.

Munkholmbroen den 4. januar 2014

Skrevet af Søren Bergh Jensen - Lørdag, 04 januar 2014.

En lille sluttet skare tag i dag til Munkholmbroen for at skyde nogle billeder. Der var lidt vind, så bølgerne i Isefjorden var på ca. ½ meter. Yderligere var der en del strøm ca. 1 kn i sejlrenden, så det var lidt udfordrende at ligge stille, når der skal fotograferes. Der var en del fladfisk (skrubber), mange søstjerner og mange søannemoner samt selvfølgelig snegle.

Alle ved hvordan sådan skabninger ser ud, og derfor bringer jeg et foto at sandbunden med lidt ålegræs.

UV fototur til Havheksen

Skrevet af Søren Bergh Jensen - Lørdag, 14 december 2013.

Vi have en dejlig tur til Havjheksen, hvor vi tog en masser UV fotos. Vi er Lykke og Claus Ilg samt undertegnede. På turen viste Claus, at han har hidtil uopdaget evner som UV model, om en man nok ikke vil forveksle ham med en havfrue. På billede man ser hvorfor.

Vandtemperaturen er 6 grader, hvilket jo er dejligt varmt. Sigten i vandet var skuffende, men det er nok efterladenskab fra Bodil's besøg.

Næste UV fototur er den 4. januar 2014, hvor vi vil tage til Munkholmbroen.

INTRODUKTIONSAFTEN torsdag den 16. januar kl. 19.30

Skrevet af Søren Bergh Jensen - Onsdag, 27 november 2013.

Vi holder introduktionsaften for alle, som er interesseret i at tage kurset i grundlæggende sportsdykning. Introduktionsaftenen holdes i klubben torsdag den 16. januar 2014 kl. 19:30.

Klubbens adresse er:

Roskilde Frømandsklub
Brinchhjemmet
Strandvejen 18, Veddelev
4000 Roskilde

Klubbens instruktører vil være til stede, og der vil bliver givet information om kurset, herunder datoer, priser m.v.

Alle er naturligvis meget velkommen til at deltage.

...

Klubaften med uddeling af beviser

Skrevet af Søren Bergh Jensen - Onsdag, 18 september 2013.

Vi havde den traditionelle klubaften, som i dagens anledning blev krydderet med uddeling af certifikater til de nye CMAS Nitrox dykkere og CMAS Nitrox Gasblendere, samt ikke at glemme spisning af hjemmebagte kager.

Lykke havde bagt en drømmekage og Pui (Sørens ynglingshustru) en æbelkage. Begge kager blev spist af de tilstedeværende medlemmer med stor velbehag.

Der blev også uddelt certifikater til:

Lykke Ilg - CMAS Nitrox Gasblender og CMAS Nitrox dykker

Margit Hansen - CMAS Nitrox Gasblender

Claus Ilg - CMAS Nitrox Gasblender og Nitrox dykker

Ian Nielsen - CMAS Nitrox Gasblender ...